SAVAŞ

Boş zamanlarınızda kitap okumayın

Kendi Kalemini Kıranlar(Türk Edebiyatında İntihar) – Cemile Sümeyra

Posted by savaska Mart 22, 2009

kendi-kalemini-kiranlar-turk-edebiyatinda-intihar-cemile-sumeyraKendi Kalemini Kıranlar(Türk Edebiyatında İntihar) – Cemile Sümeyra
Şule yay. 2007,197 sayfa

İntihar, intihar nedenleri, intiharı belirleyen etkenler, intihar yöntemleri, edebiyatçı intiharları, müntehir edebiyatçılar ve intiharları başlıklarında Türk Edebiyatında intiharın izini sürüyor Cemile Sümeyra.  Türk Edebiyatında intihar eden 29 yazarın/şairin yaşamı, kişiliği, intiharı, intihar nedeni, eserlerinden örnekler yer alıyor kitapta. 

“İntihar bir gerçektir,yadsınamaz bir konudur; ne kadar berbat olsa da insanların yaptıkları bir şeydir.” Alvarez.

“Daha ne kadar dayanabilirdim, herkesin bir başkasının acısı pahasına mutlu olduğu yaşama.”Zafer Ekin Karabay

“Hayatın neresinden dönülse kardır.” Nilgün Marmara

“Ameliyatımı icra ettim, hiçbir ağrı duymadım. Kan aktıkça biraz sızlıyor. Kanım akarken baldızım aşağıya indi. Yazı yazıyorum, kapıyı kapadım

Bu kitabı paylaş


 diyerek geriye savdım. Bereket versin içeri girmedi. Bundan tatlı ölüm tasavvur edemiyorum. Kan aksın diye hiddetle kolumu kaldırdım. Baygınlık gelmeye başladı.”
Beşir Fuad

 

Kitapta yer alan yazarlar/şairler şunlar: *Yedikuleli Faizi

*Emir Çelebi

*Beşir Fuad

*Sadullah Rami paşa

*Mehmed Galib Efendi

*Ömer İhyaüddin Efendi

*Şakir Efendi

*Tokadizade Şekip efendi

*Rüştü Onur

*Halil Nihat Boztepe

*Rabia Bayraktar

*Güngör Rona

*Can İren

*Rasih Güran

 *Celal Sılay

*Yetik Ozan(Turgut Günay)

*İlhami Çiçek

*Kenan Özcan

*Nilgün Marmara

*Kaan İnce

*Metin Akbaş

*Sosyal Ekinci

*İlhan Şevket Aykut

*Kemal Taştekin

*Erbay Bulver

*Hüseyin Alacatlı

*Nazir Akalın

*Zafer Ekin Karabay

*Özge Dirik 

Kendi Kalemini KıranlarCemile Sümeyra

2 Yanıt to “Kendi Kalemini Kıranlar(Türk Edebiyatında İntihar) – Cemile Sümeyra”

  1. eren said

    kim cemile söyle sen onu

  2. ercan said

    katılıyorum ya inan ercan demiş

Bir Cevap Yazın

 
