SAVAŞ

Boş zamanlarınızda kitap okumayın

Baba, Oğul ve Kutsal Roman – Murat Gülsoy

Posted by savaska Ocak 15, 2013

baba oğul ve kutsal romanBaba, Oğul ve Kutsal Roman – Murat Gülsoy, Can yay, roman, 2012, 249 sayfa

“…yaşanırken yazılan, yazılırken yaşanan bir roman yazmaya koyuldum? Roman denirse tabiii”(s.136)

Gollum, Olric, Tanpınar,Nabokov, Poe, O.Pamuk, Hugo, Alev Alatlı, Attila İlhan, Camus, O.Atay, Kafka…

“Kahve telvesinden yapılmış bir dünyanın başında durmuş konuşan iki insan.”(s.37)

“Dokunulmadığında stand-by’a geçen bilgisayarlara benziyor insanlar da.”(s.42)

“-Beni nereden tanıyor?

-Rüyasında görmüş.”(s.128)

” Oysa beden ne kadar da arzu dolu zarif ve zayıf bir hayvandır.”(s.145)

“Burada tam bu noktada aklıma gelenlere bak. Bu bir roman sahnesi olsaydı kahramanıma neler hissettirirdim?  Tabi kahramanın kim olduğuna bağlı. Aslında bir süre sonra bu sahne bir romanın parçası haline gelmeyecek mi? Hani yazıyordunuz ya efendimiz: yazarken yaşanan, yaşanırken yazılan müthiş romanınısss…”(s.166)

“…Üstelik şu anda final sahnesinde bunun bir roman olduğunu fark ediyordum ki bu da benim sevdiğim tarzda bir edebi bir oyundur.”(s.208)

“Rüyasında özgür ve mutlu olduğunu gören bir mahpusa dönüştüm.”(s.220)

“Kendi evimin adamı, kendi labirentimin öküz başı oldum.”(s.226)

“Sen de pekala biliyorsun ki hepimiz mutsuzuz. Bu çok derin, varoluşsal bir şey. Hayatın boktan bir yalan olduğunu, kısa süre sonra da hiçbir bok anlamadan terk edip gideceğimizi biliyor olmanın getirdiği bir gerilim bu. Bak daha önce de söyledim (nerede?), Camus bile dayanamadı bu gerilime. Daha geçen ün okudum, orada görünce fark ettim Camus’nün Tanrı’ya var olmadığı için nasıl öfke duyduğunu.”Mektuplar(S.229)

“İnsan kaldığı yerden devam edemiyor, bırakılan her an yarım kalıyor.”(s.245)

“Yüzü olmayan adam rollerine çıkıyorum artık. Bu saatten sonra, karanlıkta her şey, her şeye dönüşebilir. Ay ışığı vurduğunda bir garip Âdem. Karanlıkta yüzü olmayan adam. Daktilonun gırtlağını sıkıyorum. Babamdan kalma. Baba, oğul ve kutsal roman adına, diye haykırarak saldırıyorum yazmaya.”(s.248-249)

Kıtmir, anlatıcı kahramanın arkadaşı, yalnızlığı, konuşan rüya dostu. Asena, hortlayan eski aşkı. Merve, gençliğe dönme heyecanının hayvanını çağıran uyumsuz melek.  Zuhal, acıtan anılar. Gerçek ve kurmacanın sarmaş dolaşlığı.(bir bloğu olduğundan bahsediyor kahrman, Gülsoy gibi. blog )Yazar, kurar, yazar, yaşar, yazar… Bir öykü, roman, mektup, epilog…. Türlerin kardeşliği, Gollum.  Karışan iç ses-benlik, Olric-Gollum. Postmodern bir anlatı. Yazarın oyunu, roman. Murat Gülsoy’a iyi bir başlangıç oldu benim için. Rahat okunan bir yazar, mimari, müzik, yazarlar adasında gezindim sanki.

……

Murat Gülsoy (d. 1967, İstanbul), Türk yazar, akademisyen.

1967’de İstanbul’da doğdu. Mühendislik ve psikoloji eğitimi gördü. Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi’nin Genel Yayın Yönetmenliği görevini sürdüren Murat Gülsoy aynı zamanda Boğaziçi Üniversitesi Biyomedikal Mühendisliği Enstitüsü’nde Doçent olarak çalışmakta Biyofotonik konusunda dersler vermekte, araştırmalar yapmaktadır. Lazer-doku etkileşimi, lazerle doku kaynağı, cerrahi lazer sistemi tasarımı konularında çok sayıda makalesi bulunmaktadır.

1992-2002 yılları arasında arkadaşlarıyla Hayalet Gemi dergisini çıkardı. 2001 yılı Sait Faik Hikâye Armağanı, “Bu Kitabı Çalın” adlı kitabına, 2003 yılı Yunus Nadi Roman Ödülü, Bu Filmin Kötü Adamı Benim adlı romanına verildi. Kitapları çeşitli dillere (Almanca, Çince, Makedonca, Rumence, Bulgarca, Arapça) çevrilmektedir.

Kitapları 

  • Oysa Herkes Kendisiyle Meşgul, 1999, CAN Yayınları, öyküler.
  • Bu Kitabı Çalın, 2000, CAN Yayınları, öyküler. (2001 Sait Faik Hikâye Armağanı)
  • Belki de Gerçekten İstiyorsun, 2000, altkitap.com, öyküler.
  • Alemlerin Sürekliliği ve Diğer Hikâyeler, 2002, CAN Yayınları.
  • Binbir Gece Mektupları, 2003, CAN Yayınları, öyküler.
  • Bu Filmin Kötü Adamı Benim, 2004, CAN Yayınları, roman. (2004 Yunus Nadi Ödülü)
  • Bu An’ı Daha Önce Yaşamıştım, 2004, CAN Yayınları, öyküler.
  • Büyübozumu: Yaratıcı Yazarlık, 2004, CAN Yayınları, inceleme.
  • Sevgilinin Geciken Ölümü, 2005, CAN Yayınları, roman.
  • Kâbuslar, 2006, altkitap.com, öyküler.
  • İstanbul’da Bir Merhamet Haftası, 2007, CAN Yayınları, roman.
  • Bize Kuş Dili Öğretildi, 2008, altkitap.com, resimli-roman.
  • 602. Gece Kendini Fark Eden Hikaye, 2009, CAN Yayınları, inceleme.
  • Karanlığın Aynasında, 2010, CAN Yayınları, roman.
  • Tanrı Beni Görüyor mu?, 2010, CAN Yayınları, öyküler.
  • Baba, Oğul ve Kutsal Roman, 2012, CAN Yayınları, roman.

Bir Cevap Yazın

 
